Header Ads

Do you speak English?



Aprendre idiomes. Sona difícil, però realment ho és? Tot el món parla almenys un idioma, llavors no deu ser tan difícil, no? El problema no és aprendre un idioma, és com aprendre’l, com te l’ensenyen.
Actualment hi ha infinitat d’acadèmies i professors particulars disposats a ensenyar-te a parlar un idioma. Jo no tinc experiència de les acadèmies, però sí de professors particulars. Però vaig a parlar sobre com s’ensenya a l’escola, un mètode que des del primer curs en què s’imparteix anglés em pareix erroni.


Per a començar vull reflexionar sobre com aprenem nosaltres el nostre idioma. Ningú recorda com va aprendre el seu idioma, però si observes un xiquet aprenent a parlar, el primer que fa és entendre. Quan ja comprén tot el que li diuen, se solta a parlar, i ja quan creix i va a l’escola aprén a escriure i llegir. Com s’ensenyen els idiomes a l’escola? El primer curs t’ensenyen els verbs bàsics i quatre frases clau. A partir del primer any comencen a bombardejar-te amb gramàtica per totes parts, passen del nivell zero al tres saltant-se els passos un i dos.

Ara mateix, en tercer d’ESO tinc companys que no comprenen gens d’anglés, això després d’estudiar des de primer de primària. El problema també ve amb determinats professors, i això em molesta bastant. Hi ha professors que intenten ensenyar-te un idioma memoritzant, una manera que allarga moltíssim l’aprnentatge. Jo he arribat a escoltar una professora renyar un alumne per inventar-se una paraula. D’aquesta manera també renyaríem un xiquet perquè diga bub-bub a un gos? Un idioma s’aprén parlant-lo, no estudiant-lo, això ja vindrà després. 
 

Jo crec, des de l’experiència personal, que molts professors no van a classe a ensenyar anglés, van a explicar-te què fer per a aprovar un examen. Conclusió? Aprendre idiomes és relativament fàcil; el que passa és que, tal com s’ensenya, és difícil i avorrit.

Joan Dolz 3ESOA

Cap comentari

Amb la tecnologia de Blogger.