Header Ads

Institut Públic o Privat Concertat?

Aquesta qüestió és un dels majors dubtes que hi ha en l’actualitat per part de les famílies que volen el millor ensenyament per als seus fills. La majoria d’aquestes (principalment les que tenen diners), opten pel privat, perquè pensen que l’educació que es paga és sempre la millor. En el meu cas, jo no opine el mateix, ja que he estat en el privat i ara em trobe en el públic.

Per a mi, l'institut públic és millor que el privat. Considere que en l'institut públic et preparen millor per a futurs estudis (universitat). La tesi en què em base és perquè al privat, és veritat que hi ha molta més intensitat a l’hora de treballar que al públic, però els exàmens els regalen per tenir la millor nota que pugues, i açò, és una errada. Mitjançant els exàmens i veient les errades que comets en aquests, on pots veure de veritat els problemes que has de solucionar.
Ademés d'això, he pogut observar millors resultats en la relació d'aprovats a batxillerat entre l'institut públic i privat els anys 2014 i 2015:

Curs 2014/2015:
- Públics: 96 % d'aprovats
- Privats: 94 % d'aprovats.

En conclusió, si he d'elegir entre aquestos dos, em quede amb el públic, però també pense que el privat té la possibilitat de millorar per tal que els seus alumnes assolisquen un nivell acadèmic suficient per a anar a la universitat.


Javier Morant Lax
1ºBachiller B

Cap comentari

Amb la tecnologia de Blogger.