L'opinió dels professors
Fa unes
setmanes vaig començar amb una idea relacionada amb l'educació,
entrevistes als professors sobre les limitacions i què farien sense
elles. És clar que no he preguntat a tots, però crec que he tret
idees molt bones, i eixe era l'objectiu. Hi ha respostes que m'han
sorprés i n'hi ha que me les esperava. Ací deixe la conclusió que
he tret.
La majoria de les respostes han canviat d'un professor a un altre. Hi
ha qui ho canviaria tot, hi ha qui no vol renunciar al mètode
tradicional i hi ha qui no veu per què eliminar les limitacions. Una
idea és comuna: el millor seria una classe amb pocs alumnes, però
suficients. Es podria dir que la imatge de la classe és d'uns deu a
quinze alumnes separats per nivells, cosa que crea un conflicte, ja
que pot suposar una discriminació, encara que ara es produeix
aquesta diferència entre alumnes però amb els exàmens. Sobre el
exàmens també s'ha parlat no molt, però hi ha un concepte que m'ha
fet pensar: un examen abans de començar el tema i un després. Sé
que pot sonar a bogeria, però pensant-ho bé, és una gran
alternativa al sistema actual, ja que se sabria quant sap un alumne
abans i quant ha progressat. Progressar, eixa paraula que no existeix
en la nostra educació. Es pretén que un alumne arribe i sàpiga, i
al final acaba on comença, sense saber res, ja que no es pot
especialitzar el professor en un alumne en concret.
Hi ha una resposta que també em va deixar intrigat: «Jo no llevaria
les limitacions» i té un molt bon fonament. «Les limitacions ens
fan millorar, et fan treure el millor de tu, com la literatura
espanyola sota el franquisme». Encara que, a pesar de no llevar les
limitacions, canviaria el temari, el nombre d'alumnes o els horaris
amb classes d'hora i mitja i dues per setmana, fent més com un
diàleg i una conversa que com una classe, ja que l'objectiu és que
l'alumne descobrisca per ell mateix, no que li descobrisquen les
coses.
Finalment es demanen diners, també és una resposta bastant comuna,
ja que la majoria de demandes necessiten diners, com una educació
més individualitzada i atenta amb els alumnes, per tal com hi ha
trenta alumnes per aula i necessites més professors, i amb eixos
professors també va un salari perquè puguen viure. Això és
reflecteix en un malbaratament enorme, que es podria solucionar
donant més diners a l'escola i menys a altres coses.
Aquesta és una idea general de les entrevistes que he fet, però no
tots el professors han d'estar d'acord amb ella. És més, la majoria
de respostes me les ha donat un sol professor. Així que hi ha espai
per a més opinions, i potser una segona part.
Joan Dolz Mensua 3
ESO
A
Post a Comment