De les aules valencianes a l'infern
El passat 3 de setembre començaren les
classes a tot el País Valencià en un acte "simbòlic" d'aplicació de
la ja més que famosa LOMQE. Aquesta decisió d'avançar l'inici de curs va
resultar més que desastrosa, després de provocar nombrosos cops de calor i de
fer als instituts reaccionar amb mesures d'emergència. És un dels exemples més
clars de la "planificació desplanificada" que hi ha a la nova llei
"educativa".
Si bé enguany hem patit un dels setembres
més calorosos dels últims anys, no hi ha cap dubte que començar tan prompte les
classes és una mesura condemnada al fracàs, sobretot quan molts alumnes feien
els exàmens de setembre amb xancletes. Com si això no fóra poc, en altres
comunitats autònomes amb temperatures més baixes les classes han començat en
les dates habituals.
La calor es va notar des del primer dia,
amb temperatures superiors als 30 graus dins les aules; però va ser a la segona
setmana de classes quan les coses començaren a empitjorar: 36 graus a les aules,
alumnes anant de vesprada a classe... Tot això es va convertir en un còctel que
a la fi va explotar als carrers, amb vagues i manifestacions per demanar que
les classes començaren més tard, ja no per caprici, sinó per salut.
Després d'un parell de dies de vaga i una
paret en lloc d'autoritats, els instituts van decidir aplicar mesures pel seu
compte. Puntualment, el nostre institut va llevar les classes de vesprada, va
reduir l'horari i va comprar ventiladors d'emergència que, per descomptat, no
van servir per llevar la calor d'una aula sencera.
Com a conclusió, l'intent de la Conselleria de
"guanyar" dies de classe va comportar una pèrdua de classe, una
despesa per part dels instituts i un risc per a la salut dels xiquets i no tan
xiquets del País Valencià, que es reivindica com la comunitat-ratolí d'Espanya,
i els valencians com a víctimes potencials de les mesures destrellatades del
govern.
Nahuel Pinto Cavilla, 2º Bchto A
Post a Comment