Header Ads

Millau

Fa dues setmnanes, els alumnes de tercer i segon vam anar d'intercanvi a Millau, França. Aquesta setmana, els estudiants francesos estan ací, a València, fins dissabte.

Nosaltres vam anar conjuntament amb els estudiants del Ferrer i Guàrdia, ja que no havíem pogut reunir suficient gent al nostre centre. Isquérem del Ramon Llull a les huit del matí i arribàrem a Millau a les huit, quasi nou, de la nit. En el viatge amb autobús cap a França vam parar a Girona per visitar una miqueta la ciutat i dinar. L'acollida a Millau va ser magnífica. Quan hi vam arribar, anàrem cadascú amb la seua respectiva família cap a casa i això va ser tot per eixe dia.

El primer dia a França va començar amb un desdejuni al menjador del Lycée Jeanne d'Arch, en el qual destacava una espècie de pastisset típic del poble. Després férem una hora de classe (en el meu cas, història) i dinàrem a l'institut. De vesprada anàrem al museu de ceràmica.

El dimarts férem dues hores de classe i després isquérem cap a Peyre, un poble proper a Millau, bastant més menut, però molt bonic i amb unes vistes impressionants del viaducte. Vam dinar al poble i després visitàrem Roquefort i les seues coves, on es produeix el formatge. Com a última activitat d'aquest dia anàrem a veure el viaducte, però no el real: vérem un vídeo de la seua construcció.

El dimecres va ser un dels dies més potents. De matí, com era habitual, tinguérem dues hores de classe. L'excursió d'aquest dia era a Micròpolis, el museu d'insectes. Però la part interessant del dia va ser la vesprada, ja que anàrem a la bolera amb els francesos i vam passar l'última part de la nit veient el partit de Champions League del PSG contra el Chelsea, partit que va acabar en la pròrroga amb un emocionantíssim empat a 2.

El dijous vam eixir a fer senderisme, des del meu punt de vista, la millor excursió de totes, ja que estàvem en moviment tot el dia, en plena naturalesa i amb unes vistes del riu impressionants com a premi per arribar al cim. Això va ocupar tot el matí, així que no anàrem a classe. Dinàrem vora un riu amb alguns ànecs que ens feien companyia. De vesprada anàrem a visitar una granja ecològica en la qual residia una companya nostra aquella setmana.

El divendres vam eixir cap a València a les huit del matí. Encara que ens hauria agradat quedar-nos una miqueta més, l'aventura continua ací.